Sporočila za javnost

V prostorih nekdanje trgovine Bratje Reš-Žerak, na Volkmerjevi cesti 25 na Ptuju, je v sredo, 15. januarja, ob 11. uri svoja vrata odprla trgovina Ptujski škrnicl. Pred množico obiskovalcev sta trgovino otvorila županja Mestne občine Ptuj Nuška Gajšek in direktor Javnih služb Ptuj mag. Alen Hodnik, ki sta izrazila navdušenje ob novi pridobitvi za mesto Ptuj. Ideja o trgovini z domačimi pridelki in izdelki je nastala kot nadgradnja uspešnega projekta LAS – prodaja proizvodov slovenskih kmetij. Z namenom spodbujati rabo lokalno pridelane hrane ter izdelkov iz lokalnega okolja in ponovno uporabo že zavrženih predmetov, ki jim lahko vdahnemo novo življenje, je nastal Ptujski škrnicl.

Trgovina ponuja širok nabor izdelkov in pridelkov slovenskih kmetij in predmetov Centra ponovne rabe. S svojo ponudbo domačih dobrot trenutno sodeluje 36 ponudnikov, in sicer:

Ekološka kmetija Pivko, Kmetija Cimerman, Oljarna Svenšek, Čebelarstvo Kolar, Aronija – Peter Hrga, Kmetija Breg, Biodinamična kmetija Kelenc, Kmetija Prosenjak, Kmečka pekarna Metličar, Eko kmetija Pri Omi Neži, Čebelarstvo Zelenko, Čebelarstvo Žumer, Kmetija Mihec – Janžekovič, Zelenjadarstvo Žuran, Kmetija Majerič, Kmetija Zavec, Kmetija Črešnik, Robert Kresonja, Kmetija Bedrač, Boris Krajnc, Kmetija Frangež, Kmetija Ber, Kmetija Bolcar, Kmetija Čeh, Kmetija Čelofiga, Kmetija Bordon, Sadjarstvo Ficko, Piranske soline, Pekarna Blanka, Pekarna in slaščičarna Jug, Suho sadje in čaji Širovnik, Kmetija Podgrajšek, Suhi kakiji – Janko Brajnik, Oljčno olje – Olea trade, Oljarna Kocbek.

Del trgovine Ptujski škrnicl je tudi Center ponovne rabe, ki je svojo ponudbo preselil iz lokacije Cero Gajke. Predmete za Center ponovne rabe lahko še naprej oddate v centru za ravnanje z odpadki Cero Gajke, pri Aleksandru Burjanu, in sicer izdelke iz gospodinjstva, kot so pohištvo, keramika, knjige, tekstil, kolesa, dekorativne dodatke, otroško opremo in vse ostale izdelke, ki so še uporabni. V Ptujskem škrniclu bodo izdelke popravili, obnovili in prodali uporabnikom po simbolični ceni.

Z nakupom izdelka boste privarčevali denar, varčevali z naravnimi viri in podpirali lokalna delovna mesta.

Ptujski škrnicl bo odprt od ponedeljka do petka, od 8:00 do 18:00, v soboto od 8:00 do 12:00, v nedeljo in med prazniki bo trgovina zaprta.

Z dostopno lokacijo in kvalitetno ponudbo Javne službe želijo, da prebivalci Ptujski škrnicl vzamejo za svojega, tudi ob dejstvu, da z nakupom izdelkov podpirajo slovenske pridelovalce. 

      

Odjemalce toplotne energije na območju daljinskega sistema v Mestni občini Ptuj obveščamo, da se je s 1. 10. 2019 spremenil cenik oskrbe s toplotno energijo. Variabilni del cene toplotne energije se je znižal za 3,61 %, fiksni del pa se je znižal za 5,96 %.  Več o tem.

Pred dobrim mesecem je družba Javne službe Ptuj na sedmih različnih lokacijah na Ptuju postavila zabojnike za ločeno zbiranje odpadnega jedilnega olja. Odziv občanov je izjemen.

Do danes je bilo zbranih kar 123 litrov odpadnega jedilnega olja, kar kaže na visoko osveščenost občanov o škodljivosti olj za okolje in pomenu zbiranja le-teh.

Največ plastenk odpadnega jedilnega olja je bilo zbranih na lokacijah v blokovskem naselju: pri OŠ Ljudski vrt, pri trgovini Spar-Rabelčja vas in pri OŠ dr. Ljudevita Pivka. Na podlagi zbranih količin oddanih plastenk bodo še v tem mesecu obračunani dobropisi za posamezno odjemno mesto (0,20 EUR/liter).

Obveščamo, da je električno vozilo Zapeljivec, s ponedeljkom, 16.9.2019, zaključilo z vožnjami v tej sezoni.

Uradni dopis: Pritožba na novinarsko častno razsodišče

 

V članku novinarke Mojce Zemljarič z naslovom »Brez žrtev – sreča v nesreči«, objavljenem v Štajerskem Tedniku dne 19. 7. 2019, smo zaznali navedbe in subjektivne komentarje novinarke, ki so po naši oceni nekorektni in v ničemer ne doprinesejo k objektivnemu poročanju o dogodku. Komentar je žaljiv, neutemeljen in krni dobro ime podjetja.

Članek se nanaša na odstranjevanje posledic neurja, ki je pred kratkim zelo močno prizadelo Ptuj. Prvemu neurju sta sledila še dva, v zelo kratkem času. Posledice neurja se še vedno odstranjujejo in se bodo še nekaj časa.

Komentar »Odgovora na vprašanje, zakaj nagnjenega droga v krožišču niso nemudoma ali pa v najkrajšem možnem času odstranili, nam niso posredovali. Kot kaže, jim je za varnost 20.000 voznikov, ki dnevno prevozijo krožišče, nad katerim se je teden dni sklanjal poškodovani drog, bolj malo mar.« krši 2. člen Novinarskega kodeksa, saj se novinarka v tem primeru ni izogibala osebno žaljivemu predstavljanju podatkov in dejstev. Nasprotno, s subjektivnim komentarjem je storila ravno to, podatke in dejstva je predstavila na žaljiv način brez dejanske osnove in izven poklicnih standardov novinarskega dela.

Komentar je tudi vsebinsko sporen, saj smo odgovor na vprašanje posredovali znotraj roka, ki ga predpisuje 6. odst. 45. člena ZMed. Vprašanje smo prejeli dne 15. 7. 2019 ob 14.10, rok za odgovor pa je sedem delovnih dni. Odgovor smo posredovali dne 19. 7. 2019, štiri dni po prejemu. Razumemo potrebo medija, da o dogodku poroča čim bolj ažurno, a v konkretnem primeru je potrebno razumeti, da so vse ekipe delavcev še vedno na terenu in še vedno odstranjujejo posledice neurja. In še bodo nekaj časa. Podrtih ali poškodovanih je bilo preko 400 dreves, na več večstanovanjskih objektih je bila odkrita streha, mestno središče pa je bilo povsem poplavljeno. Sodelavci začenjajo delovni dan ob 4. uri zjutraj, da bi čim prej te posledice tudi odstranili, vendar je dela preveč, da bi lahko vse odstranili takoj.

Ker želimo medijem vedno dati objektivne in pravilne odgovore, vedno informacije preverimo pri sodelavcih, ki so neposredno povezani z vprašanjem. Tako je bilo tudi tokrat, vendar točnega razloga, zakaj drog ni bil odstranjen prej, do dne, ko smo posredovali odgovor, žal nismo uspeli pridobiti. Ponovno izpostavljamo, da smo odgovor dali četrti dan po prejemu vprašanj. Verjamemo, da je želja po pridobitvi natančnih in objektivnih informacij tudi ratio legis uzakonjenega roka za posredovanje odgovorov. Ta z razlogom znaša 7 delovnih dni in ne 2 dni, kot ga pričakuje novinarka. Razumeli bi, če bi novinarka zaradi želje po čim prejšnjem poročanju navedla, da odgovorov do zaključka redakcije ni prejela, kar bi bilo resnično, vendar brez škodljivega komentarja, ki k dodani vrednosti članka ne doprinese v ničemer in je izključno škodoželjen in žaljiv.

Vsebinsko pa je komentar tudi napačen. Dejstvo, da podjetje v roku, ki ga je novinarka brez pravne podlage določila sama (postavila je rok do srede, 17.7.2019, dopoldan, torej manj kot 2 delovna dneva) ni posredoval odgovora, nima nobene zveze z vprašanjem, ali je podjetju mar ali ne za varnost voznikov. Pravilen bi bil npr. sklep, da je podjetju malo mar za obveščenost ljudi, za komuniciranje z javnostjo, za medij kot takšen. Posredovanje odgovora pa z varnostjo voznikov ni neposredno povezana, kar dodatno izkazuje škodoželjnost novinarke pri pripravi prispevka. S tem je novinarka kršila tudi 5. člen Novinarskega kodeksa, saj bi morala na njena ugibanja posebej opozoriti, česar ni storila. Novinarka ni navedla, da je vprašanja posredovala v ponedeljek, 15. 9. 2019, pričakovala pa jih je do 17. 9. 2019, da bi tudi pri povprečnemu bralcu to lahko vzbudilo dvom o tem, ali je razlog za neposredovanje odgovora morda drugje, kakor v brezbrižnosti.

Glede na to, da smo tako odgovorni urednici kakor novinarki v preteklosti že večkrat pošiljali vljudne in korektne pozive k bolj objektivnemu poročanju in izogibanju subjektivnih komentarjev, pritožba mediju ni smiselna in jo tokrat podajamo pritožbo neposredno na NČR.

Verjamemo, da ste skozi objave v medijih sicer že sami dobili občutek o tem, kaj pomeni odstranjevanje posledic po tako hudem neurju, kot je tokrat prizadejalo Ptuj. V kolikor pa je za razjasnitev okoliščin potrebno posredovati poročila o delu naših ekip, vam ta z veseljem posredujemo naknadno.

Menimo, da je škodoželjno komentiranje ravnanj naših delavcev in njihovega odnosa do dela, po tem, ko se že toliko časa trudijo po vseh močeh, milo rečeno nekorektno. Že sama vsebina članka v času, ko se ljudje trudijo čim prej odstraniti posledice, vsak v neurju prizadeti pa povsem razumljivo meni, da je tisto, kar se tiče neposredno njega samega, najbolj pomembno, je po našem mnenju neprimerna in brez sočutja do udeleženih delavcev. Vsi obžalujemo dejstvo, da se je drog podrl in bi ga tudi nemudoma odstranili, v kolikor bi znali predvideti prihodnje dogodke. Ne bežimo od odgovornosti, da smo narobe ocenili stanje droga in da bi morala odstranitev tega imeti višjo prioriteto, vendar menimo, da si odnosa, kot ga je prikazala v članku novinarka, ne zaslužimo. Pričakujemo opravičilo novinarke in medija.